Categorii

SeoNet.ro AdServer

HostMama

gazduire web ieftina

Ce se mai intampla cu spatiile comerciale stradale?

Data publicarii: 05.12.2013 ora 10:12 PM


Anul acesta cererea a venit mai ales din zona asigurarilor, a serviciilor medicale, farmacii, agentii de turism si moda. Nici bancile nu si-au sistat activitatea imobiliara, ele fiind interesate de relocari care sa le eficientizeze spatiul (locatie mai buna si pret mai avantajos).
Fie ca vorbim despre clinici care isi extind retelele, farmacii care cauta sa isi eficientizeze activitatea sau branduri romanesti care doresc sa-si faca simtita prezenta in reteaua stradala, ne referim la doua mari avantaje: vizibilitatea ridicata si vad comercial.
Chiar daca suprafetele solicitate au scazut, interesul fata de proprietatile de calitate si locatii premium se mentine la cote ridicate.
Ca zone de interes mentionam Calea Victoriei, Bd. Magheru, Balcescu, Piata Amzei si Dorobanti. Acestea sunt zone atractive mai ales pentru brandurile vestimentare.
Ca trend general, spatiile comerciale stradale, centrale, au fost preferate de retailul de fashion, optica, parfumerii, cosmetica. Jucatorii din zona cafenelelor si restaurantelor opteaza pentru zone usor mai discrete, beneficiind astfel de tarife mai bune la inchiriere.
Daca ne raportam la zona Calea Mosilor (Bucur Obor – Bd. Dacia), se remarca o crestere a numarului de solicitari.
In ceea ce priveste chiriile, Calea Victoriei incepe de la 30E/mp (cat mai aproape de Centrul Vechi). Cu cat ne indepartam de centru, tarifele scad. Cum zona centrala ofera un stoc limitat de spatii comerciale stradale, discutam de suprafete solicitate ce variaza intre 50 si 80 mp.
Un capitol independent il dedicam Centrului Vechi, zona 0 a distractiei in Bucuresti.
Ca in orice zona pietonala dedicata petrecerii timpului liber, trebuie sa imbini armonios partea de food & beverages cu posibilitatile de shopping. Astfel, vom vedea din ce in ce mai multe optiuni de fashion in acest areal, incepand cu H&M pe Lipscani. Primul mare brand care si-a manifestat interesul fata de zona Centrului Vechi a fost Adidas, care si-a deschis magazinul de pe Lipscani acum 3 ani.
In ceea ce priveste preturile de inchiriere, in aceasta zona observam variatii intre 35 si 60E/mp, in functie de suprafete si amenajarile oferite de proprietar.
Centrul Vechi este nu numai polul de entertainment al Capitalei, ci si o zona in care se fac multe experimente de business. Una dintre particularitatile zonei este faptul ca pe timp de iarna scade volumul de activitate din cauza lipsei teraselor.
In acelasi timp, observam o modificare interesanta in zona de retail in comportamentul de cumparare. Anul 2013 este marcat de cereri crescute in ceea ce priveste achizitionarea de spatii, cu conditia ca ele sa aiba un potential foarte bun. Nu trebuie sa aiba deja chiriasi, ci un potential semnificativ de inchiriere in situatia in care s-a eliberat! Spre exemplu, in aceasta situatie sunt prezenti pe piata, in mod constant, cca.8-10 investitori.
O alta schimbare pe care o observam in retail este extinderea tot mai multor jucatori in zona de outlet , ceea ce inseamna ca se cauta zone semi-centrale, cu suprafete mari, bine amplasate, care sa se preteze targetului de clienti. Acesta este unul dintre primele semne ca vom asista, in curand, la aparitia unor outleturi apartinand brandurilor medii, precum si la lansarea unor magazine de hard discount (nu neaparat outlet).