Categorii

SeoNet.ro AdServer

HostMama

gazduire web ieftina

Gala Agentului Imobiliar, cel mai important eveniment imobiliar al anului, s-a încheiat

Data publicarii: 16.05.2012 ora 10:05 PM


Gala Agentului Imobiliar s-a bucurat de un succes răsunător în piaţa imobiliară. Cel mai important eveniment imobiliar al anului a reunit laolaltă aproape 200 de specialişti din real estate, dar şi oameni de afaceri din domenii conexe, pentru a sărbători în al treilea an consecutiv profesia de agent imobiliar. Gala Agentului Imobilar s-a defăşurat ieri, 15 mai 2012, la Hotel Intercontinental.

Pentru că piaţa imobiliară are nevoie de specialişti informaţi şi cunoscători ai tendinţelor, IMOPEDIA.ro a construit în fiecare an evenimente puternice care au reunit cei mai importanţi jucători de pe piaţă şi au devenit puncte de reper pentru toţi profesioniştii din domeniul real estate.

Am vrut ca fiecare eveniment marca IMOPEDIA.ro să aducă valoare pieţei imobiliare. A fost o misiune pe care am îndeplinit-o cu succes, până acum. Nu puţini au fost şi încă sunt cei care ne întreabă de ce am simţit nevoia să decretăm o zi a agentului imobiliar. Simplu, pentru că noi respectăm rolul agentului imobiliar într-o tranzacţie şi pentru că această meserie ar trebui să se impună tot mai mult în piaţă, prin valoarea adaugată pe care o aduce”, a declarat Răzvan Muntean, General Manager IMOPEDIA.ro.

Primul invitat al Galei Agentului Imobiliar a fost chiar Sorin Oprescu, primar general al Capitalei. Edilul-şef a subliniat unele dintre cele mai dificile probleme ale dezvoltărilor imobiliare din Capitală.

„După statistici, în Bucureşti este nevoie de 15.000 locuinţe, cu cereri înregistrate cu tot. Trebuie să ne ducem către Sud şi Vest, simultan cu regiunea metropolitană, pentru că acolo avem spaţiu suficient pentru locuinţe. Dar nu dezvoltăm ca până acum, la 3 km să fie o şcoală, la 5 km o grădiniţă, la 10 km un spital. Vrem să creăm complexuri cu de toate pentru cei care au nevoie”, a spus Sorin Oprescu la Gala Agentului Imobiliar.

Reprezentare exclusivă vs. intermediere

Evenimentul organizat de IMOPEDIA.ro a atras atenţia şi asupra asemănărilor şi deosebirilor dintre tehnicile de intermediere şi cele de reprezentare exclusivă, în cadrul unei dezbateri la care au luat parte numeroşi specialişti din domeniu, agenţi imobiliari independenţi şi reprezentanți ai asociaţiilor de profil.

Specialiştii imobiliari din piaţă se împart în două tabere: cei care preferă intermedierea, sistemul clasic folosit în piaţa românească, şi cei care lucrează în regim de reprezentare exclusivă. Numărul acestora din urmă este mic, căci sistemul este nou pentru piaţa autohtonă, însă câştigă tot mai multi adepţi.

O mare problemă a reprezentării exclusive este faptul că doar o parte dintre clienți beneficiază de consiliere. Dacă nu sunt ambele părţi reprezentate exclusiv, nu poţi să discuţi eficient. Dacă reprezinţi proprietarul, clientul nu va crede nimic din ce spui, pentru că va avea convingerea că nu ai niciun motiv să îi reprezinţi şi lui interesele”, spune Ruxandra Cleciu, preşedinte ARAI, care susţine metoda clasică de intermediere.

„Reprezentarea exclusivă este un concept care permite agentului să devină mai productiv, generând vânzări şi venituri mai mari decât o poate face prin intermediere”, susţine Ileana Preda, preşedinte APAIR şi susţinătoare a reprezentării exclusive.

Importanţa comunicării

Pentru a demonstra importanţa comunicării într-un astfel de schimb de informaţii şi cunoştinţe, Cătălin Chirilescu, trainer de public speaking şi dezvoltare personală, a prezentat agenţilor imobiliari  principalele avantaje şi secrete ale comunicării eficiente atât în relaţia cu clientul, dar şi în procesul de consolidare a legăturilor din interiorul breslei profesionale. Aceleaşi două atuuri ale comunicării au făcut parte şi din discursul lui Dragoş Dragoteanu, General Manager Euroest, care a oferit agenţilor imobiliari câteva secrete şi sfaturi din experienţa sa, pentru a depăşi perioada de recesiune.

Invitaţii supriză nu au lipsit de la Ziua Agentului Imobiliar

Invitatul special al evenimentului a fost Alteţa Sa Regală, Prinţesa Lia a României, însoţită de Alteţa Sa Regală, Prinţul Paul al României. ASR Prinţesa Lia a lucrat timp de patru ani la Casa Albă, sub administrația președintelui american Jimmy Carter, a fost negociator internațional și a deținut funcția de Președinte al Federației Femeilor de Afaceri din California.

În cadrul evenimentului organizat de IMOPEDIA.ro, ASR Prinţesa Lia şi-a ales ca temă de discuţie „Cinci lucruri pe care nu le afli într-un MBA”. Un discurs impecabil care a reuşit să cucerească întregul auditoriu. ASR Prinţesa Lia a subliniat importanţa participării la evenimente precum Gala Agentului Imobiliar şi a precizat că astfel întâlniri ajută la construirea unei imagini profesionale cât mai puternice.

La fel de dedicat profesiei sale, Ilias Papageorgiadis a vorbit despre principalele măsuri ce trebuie adoptate şi legalizate pentru a apăra drepturile agenţilor imobiliari. Printre acestea, s-au numărat: obligativitatea plăţii comisionului de intermediere sau de reprezentare exclusivă, certificarea agenţilor imobiliari numai după o perioadă de studii specializate şi necesitatea înfiinţării uui organism de control asupra domeniului.

 

 

Social Media şi piaţa imobiliară

Referindu-se tot la metode de îmbunătăţire a serviciilor agenţiilor imobiliare, de profesionalizare a domeniului şi de combatere a efectelor crizei financiare, cunoscutul blogger Cristian China-Birta (Chinezu’) a vorbit despre posibilităţile de dezvoltare în mediul online.

Social media ajută la crearea unui branding foarte sănătos. Între a plăti reclamă la TV și a te folosi de social media este o diferență formidabil de mare de resurse, în favoarea social media. Social media ajută la crearea unei comunităţi în jurul brandului, ceea ce este foarte important, comunitatea te ajută să trimiți mesajul mai departe și te apără în anumite situații. Dacă ești în social media și funcționezi cum trebuie, într-o situație de criză, social media te va proteja. Nu în ultimul rând, cel mai mare avantaj este că social media te ajută să vinzi”, este de părere bloggerul Cristian China-Birta.

Momente speciale la Gala Agentului Imobiliar

Un moment excepţional a fost realizat de câştigătorul concursului “Românii au talent”, mentalistul Cristian Gog, care a interacţionat cu publicul său pentru a crea scene memorabile.

Pe parcursul întregii Gale, Mihai Pânzaru PIM, artist câştigător a 25 de premii naționale și cinci mari premii internaționale, a realizat caricaturi originale tuturor agenţilor imobiliari dornici. Graficianul a reuşit astfel să surprindă din caracterul festiv al evenimentului, oferind participanților ocazia de a-şi aduce aminte de Gala Agentului Imobiliar într-un mod plăcut.