Categorii

SeoNet.ro AdServer

HostMama

gazduire web ieftina

COMPARATIV CU ANUL 2010, ÎN ACEST AN MAI MULT DE 60% DINTRE ORĂŞENI INTENŢIONEAZĂ SĂ CHELTUIASCĂ MAI PUŢIN PENTRU SĂRBĂTORILE DE IARNĂ

Data publicarii: 13.12.2011 ora 04:12 PM


Bugetul alocat pentru sărbătorile de iarnă este pentru 64,6% dintre respondenţi mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de către MEDNET Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.

Studiul de piaţă arată că din ce în ce mai mult actuala criză financiară afectează şi Sărbătorile de Iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1046,75 lei (comparativ cu 1052,48 lei în anul 2010 și 1523,29 lei in 2009), 64,6% dintre respondenţi afirmând că acest buget este mai mic decât cel din 2010.

Pentru produsele alimentare ocazionate de Sărbătorile de Iarnă, orășenii intenţionează să aloce, în medie 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei în 2010 și 556,13 lei in 2009).

Comparând cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 în anul 2010 și 321,09 lei în 2009).

În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada Sărbătorilor de Iarnă, în jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei în 2010 și 1.312,50 lei în 2009).

O altă categorie de cheltuieli generată de Sărbătorile de Iarnă este cea a „ieșirilor în oraș/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenționează să aloce, în medie, 366,64 lei (comparativ cu 302,55 lei în 2010 și 346,28 lei în 2009).

Cu toate că procentul celor care intenționează să ofere cadouri cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă este în ușoară creștere comparativ cu anul trecut (82,4% în 2011 vs. 80,5% în 2010), suma medie alocată pentru acestea este mai mică. În acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei (comparativ cu 413,10 lei în anul 2010 și 526,82 lei în 2009).

Tipurile de cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sunt: articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolată/cafea (29,2%), jucării (28,6%) etc.

Observăm o orientare preponderent practică a acestor cadouri (haine, încălţăminte), dar şi o creştere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolată, cafea, cosmetice, jucării) în detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).

Moș Nicolae, o sărbătoare importantă pentru români, a determinat ca 73,9% dintre persoanele intervievate să ofere cadouri celor dragi, suma medie cheltuită în acest scop fiind de 123,86 lei.

În ceea ce privește Revelionul 2012, 88,0% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 4,7% vor pleca în străinătate; 6,5% vor lucra de Revelion.

Dintre cei care vor petrece Revelionul în țară, marea majoritate (80,3%) vor sărbători acasă, în propria locuință sau în locuința prietenilor/rudelor.
Numai 9,5% dintre aceștia vor merge la un restaurant/club, în timp ce 7,5% vor petrece într-o stațiune montană/balneară.
Procentul celor care vor ieși în aer liber (ex. Piața Universității pentru bucureșteni) pentru a “trece în anul 2012” este de numai 0,7%.

Notă pentru editori

MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 19 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).

Persoana de contact MEDNET Marketing Reseach Center:

Camelia Vilău

Development Manager
0740076027
0212240677
camelia.vilau@romednet.com